Digitalisering voor flexbureaus

De arbeidsmarkt verandert, dat merkt ook de flexbranche. Een grote en belangrijke trend is de toenemende digitalisering en automatisering van onder meer werving- en selectieprocedures.

Digitalisering zorgt voor veel uitdagingen en nieuwe kansen, tenminste als je er op een goede manier in investeert. Het zorgt voor bedreigingen wanneer er niet in investeert en de concurrentie dat wel doet. In de steeds veranderende flexbranche dien je namelijk voor te blijven van de concurrentie en te investeren in nieuwe ontwikkelingen en kansen. Ook in de huidige arbeidsmarkt, waarbij er veel krapte is, is het moeilijker om aan geschikt personeel te komen. Enkel als je eruit springt ten opzichte van de concurrentie zal het personeel naar jou toe komen en weet je ze te binden en boeien. Natuurlijk blijft het belangrijk om genoeg mensenkennis aan de organisatie toe te voegen, ondanks de toenemende digitalisering.

Veel flexbureaus maken het besluit om hun backoffice uit te besteden. Payroll voor intermediairs zorgt ervoor dat een externe partij de gehele backoffice werkzaamheden overneemt. Veel processen worden hierdoor gedigitaliseerd en overzichtelijk gemaakt. Daarnaast hoeft de intermediair zich geen zorgen meer te maken om juridische, administratieve of financiƫle werkzaamheden. En kunnen zij zich daadwerkelijk richten op hun passie; het samenbrengen van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *